Továbbgondolt azori finomság: véres hurka ananásszal kifliben

2017. június 06. 15:12 - haligalibarbara

Van egy szuper azori (sao migueli) előétel vagy uzsonna: a Morcela com Ananás, vagyis a véres hurka ananásszal. Elsőre kicsit bizarr társításnak tűnik, pedig nagyon finom, és semmi extra: kapsz egy szép nagy szelet ananászt - nyersen vagy grillezve - körülvéve véres hurka szeletkékkel. Eléggé elterjedt az éttermekben és kiszámíthatóan pompás. 

Egy banános-nutellás kifli recepttől ihletődve e két szereplőt beletettem leveles tésztába, kiflivé tekertem és kisütöttem, azóta ez az egyik kedvenc itteni csemegénk. Elronthatatlanul egyszerű, és mindennel együtt húsz perc az egész. Le sem kéne írnom a módszert, annyira könnyű, de azért rögzítem.

A hozzávalók:

  • 1 kisebb ananász
  • 1 kisebb véres hurka (az itteni fajta nem túl erős, ám zamatos, plusz viszonylag sok rizs van benne)
  • 1 leveles tészta (ha lehet, kör alakú, és akkor nem kell vagdosni + ha lehet, teljes kiőrlésű, de a hagyományos is tökéletes)
  • opcionális: a végén méz a mártogatáshoz

p5235887.JPGHelyi morcela (= kb. véres hurka), helyi ananász és portugál leveles tészta (Összes fotó: Haligali blog)

1. A csomagoláson írtaknak megfelelően a felhasználás előtt kb. 10 perccel kiveszem a hűtőből a tésztát, és a csomagoláson javasolt hőfokra kapcsolom a sütőt (én 200-ra szoktam). Összevágom a hurkát és az ananászt, először a lenti képen látható méretre, utána kb. golyóstoll szélességűre.
img_20170523_190836.jpg2. Amikor kicsit kiengedett a tészta, óvatosan kihengergetem (ha kell, kör alakúra vágom), és egy pizzavágó vagy egy éles kés segítségével nyolc részre osztom. 
img_20170523_191115.jpg3. Rápakolgatom a felszeletelt ananászt és véres hurkát. Fontos, hogy a szélek mellett maradjon kb. egy-egy centiméter, hogy utána kényelmesen fel lehessen hengergetni kiflinek.
img_20170523_191602.jpg4. A tölteléket tartalmazó szélesebb résztől indulva szépen, óvatosan felhengergetem, a kész kifli tésztáját ha kell, összenyomkodom, hogy lehetőleg ne maradjon lyukas rész. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezem.
img_20170523_194405.jpg5. A leveles tészta csomagolásán írtak alapján (vagy ha nem írnak semmit, 18-25 percig) sütöm, amíg itt-ott kicsit aranyszínű lesz. Melegen tálalom, ízlés szerint mézbe mártogatva vagy nem.
img_20170523_194223.jpg
Nem kifejezetten gyerekbarát étel, ezért szoktam csinálni két-három darab gyerekverziót is banánnal és ananásszal (mindkettő helyi).

Közben észrevettem, hogy az internet világában más is gondolt a leveles tésztára, íme egy még egyszerűbb receptvariáció.

(Itt tudod követni a blogunkat a Facebookon, ahol olyan tartalom is van, ami a blogban nem jelenik meg.)

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://haligali.blog.hu/api/trackback/id/tr1912567537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása