Hogyan készüljünk fel egy féléves útra kisgyerekkel?

2017. január 26. 11:42 - haligalibarbara

Az első jó tanács: vegyünk egy mély lélegzetet, majd miután beavattuk a hozzátartozókat a tervünkbe, biztassuk őket is ugyanerre.

Három napja érkeztünk meg az Azori-szigetekre. Az útra fél évvel ezelőtt kezdtük a felkészülést, az első inspiráció ez a 2014-es cikk volt. Onnantól kezdve motoszkált ez a fejünkben, eleinte csak egy rövid utazásra gondoltunk, aztán egy kicsit hosszabbra. Aztán ezek a dolgok történtek:

- kilenc hónappal az indulás előtt a házunk elől ellopták az autónkat. Pár héttel később eldöntöttük, hogy új autó helyett inkább elutazunk az Azori-szigetekre egy kis örökségből, amiből pont egy autót tudtunk volna venni.

- hat hónappal az indulás előtt elkezdtük Haligali Juniort oltatni Hepatitis A-ra és B-re. Ezt sok gyerekorvos ajánlja olyanoknak, akik utaznak, mi pedig vakon megbízunk gyerekorvosunkban, aki ugyancsak ajánlotta. Az Azori-szigetkre amúgy nem kell más oltás, mint amit a klasszikus magyar oltáscsomag tartalmaz.

Kilátás Ponta Delgada egyik magaslati pontjáról januárban (fotó: Haligaliblog)

- a nyáron elolvastunk egy csomó cikket az Azori-szigetekről, hogy biztosak legyünk benne, hogy nem lesz rossz választás

- három és fél hónappal az indulás előtt megvettük a repülőjegyeket. Lehetett volna Londonon keresztül is menni végig fapadosokkal, de mi Lisszabonon keresztül terveztünk, hogy a két repülésből legalább az egyik ne legyen fapados, még ha a nemfapados egy kicsit drágább is, és hogy ne kelljen órákat tölteni a reptéren az átszállásra várva (Haligali Junior születése előtt még simán elheverésztünk Charleroin öt órát, ennyi időt kitölteni most már önkínzás lenne). Az is szempont volt, hogy egy napra csak egy utazás essen. Nem bántuk meg: a Wizzair (mint mindig) egy szenvedés volt, a TAP (mint mindig) viszont kellemes, pedig este 10-kor indult Lisszabonból. (Tipp: július 1-től újra jár Budapest és Lisszabon között a TAP, remélem, ez a jelenleg monopolhelyzetben lévő Wizz árait is leviszi). Az utazás így a wizzaires poggyászfoglalással, a reptér környéki szállodával és taxival együtt is megúszható 120 ezer forintból.

- másfél hónappal az indulás előtt találtunk egy kedves embert, aki a távollétünkben kiveszi a bérelt lakásunkat (egy cimboranőmet), és ezt az ötletet a főbérlőnk is helyeselte

img_20170125_125503.jpgMr Haligali és H. Junior megtekintik a várost (Fotó: Haligaliblog)

- másfél hónappal az indulás előtt Mr Haligali bejelentette a munkahelyén a tervet, amit a főnökei nagyon pozitívan fogadtak, sőt, egyenesen pompásnak találták az ötletet. Egy fizetés nélküli szabadsággal mégiscsak kellemesebb elindulni, mint munkanélküliként.

- egy hónappal az indulás előtt lefoglaltuk az átmeneti Airbnb-s szállást Ponta Delgadában

- karácsonykor Haligali Junior kapott két repülés-tematikájú játékot: a képen látható szuper könyvet és egy mini repülőteret. Ezek utólag eszméletlenül hasznosnak bizonyultak, mert már Ferihegyen azonnal felismert mindent, és nagyon megörült annak, hogy kipróbálhatja a beléptetőkaput vagy bámulhatja a kifutópályát.

- húsz nappal az indulás előtt elkezdtem levelezni egy német vitorlás bloggerrel, aki évek óta a Faial nevű szigeten lakik, és mint kiderült, maga az expat-lexikon

- tíz nappal az utazás előtt Haligali Junior megkapta az utolsó oltásokat

- nyolc nappal az indulás előtt elkezdtük összepakolni budapesti életünket. Ez sokkal nagyobb munka volt, mint amire számítottunk. Költözködni nehéz, kisgyerekkel költözni nagyon nehéz. Influenzás kisgyerekkel költözködni nagyon-nagyon nehéz. Influenzás-fogzó kisgyerekkel költözködni emberpróbálóan nehéz. Influenzás-fogzó-a könyökét épp kificamító kisgyerekkel kötözködni már-már az értelmezhetetlen kategória. Aztán a könyök visszakerült a helyére, a fogak kibújtak, a nátha szinte teljesen elmúlt. Ekkor kaptam tőle el én: mikor máskor, mint az indulás előtt három nappal. A hathatós - gyakorlati és érzelmi - nagyszülői támogatás nélkül szerintem még most is ott ülnénk és könnyeinket hullatnánk a kartondobozokba. A tanulság, hogy aki kisgyerekkel akar költözni, az hónapokkal előtte kezdjen hozzá a pakoláshoz, és két héttel a határidő előtt jusson el minimum ötven százalékos készültségig.

- 36 órával az indulás előtt a betegségek miatt  áttettük minden foglalásunkat (két repjegy, egy lisszaboni szállás és az első egy hétre kivett Airbnb) két nappal későbbre. Ez nyilván megdobta a büdzsénket, de az extraköltségeken sokat csökkentett, hogy az ősszel a repjegynél nem sajnáltuk a pár ezer forintos útáthelyezési/útlemondási extrákat.

A betegségekkel turbózott költözködést leszámítva az egész amúgy nem volt durva, sőt, kifejezetten kellemes volt apránként haladni a célunk felé.

(Még egy poszt jön az előkészületekről, egy kicsi a repülésről aztán már maga a helyszín!)

komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.